گوشه ای از آثار تاریخی و گردشگری اردبیل
 
عکسهای دیدنی
 
آثار تاریخی و گردشگری اردبیل
 
۱ مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی شامل موزه چینی خانه، گنبد الله الله، مسجد جنت سرا، خانقاه، چله خانه، شهید گاه، چراغ خانه و حرمخانه. این بقعه اثری نفیس و ارزشمند یکی از سندهای افتخار آذربایجان است که متعلق به دوران صفویه بوده و مزار شیخ صفی، همسرش، شاه اسماعیل صفوی و جمعی از شهیدان جنگ چالدران در آن قرار دارد. با حفاریهای جید بعمل آمده در اطراف بقعه قدمت آن به دوره ایلخانیان پیوند می‌خورد. ۲ مقبره شیخ جبرائیل جد شاه اسماعیل صفوی در قریه کهر آلان (شیخ کلخوران) ۳  موزه بقعه شیخ صفی ۴ مسجد جمعه مربوط به دوره سلجوقی (بنای اولیه مربوط به قبل از اسلام به دوره اشکانی) ۵ مجموعه بازار اردبیل با سراها و تیمچه‌ها و راسته‌های متعدد متعلق به دوران صفویه بوده و یاد آور دوران طلایی جاده ابریشم است. ۶ یازده پل تاریخی مربوط به دوره صفوی ۷ شش باب حمام مربوط به دوره صفوی ۸ پنج باب خانه مربوط به دوره صفوی ۹ مجموعه همجوار بقعه شیخ صفی مربوط به دوره ایلخانی ۱۰ مسجد مرحوم میرزاعلی اکبر  ۱۱ ویرانه آتشکده ساسانیان در قریه آتشگاه ۱۲ امامزاده صالح ۱۳ قیز امامزاده سی (امامزاده حلیمه خاتون) ۱۴ برج شاطر گنبدی در روستای صومعه ۱۵ گنجینه مردم‌شناسی اردبیل در حمام تاریخی ظهیرالاسلام ۱۶تپه نادري ۱۷ پیکره سنگی بابا داوود عنبران. . . .

آبگرمهای استان اردبیل

۱ شهر سیاحتی سرعین: در غرب اردبیل در دامنه کوه سبلان واقع است و آبگرمهای معدنی گاومیش‌گلی، ساری سو، قهوه‌سویی، آب چشم، قره‌سو (اعصاب‌سویی)، ژنرال سویی، پهنلو، شفاسویی می‌باشد. همچنین آبگرم بئش باجیلار دارای استخر و امکانات فیزیوتراپی و بهداشتی دیگر می‌باشد و نیز مجتمع آبدرمانی سبلان یکی از مجهزترین مجتمعهای آبدرمانی کشور و خاورمیانه می‌باشد که شامل سه دستگاه استخر، دوازده حوضچه آبگرم گروهی با آبگرم تحت فشار (جکوزی)، هفت دستگاه حوضچه آبگرم ساده، چهار دستگاه گرمخانه (سونا)، دو واحد خدمات آبدرمانی واقع در پارکی به مساحت ۲ هکتار و پارکینگ اختصاصی و دارای دو طبقه مجزا جهت استفاده بانوان و آقایان. این شهر با داشتن هتل های مجهز و بیش از ۱۲۰ میهمانپذیر و مسافرخانه دارای امکانات بسیار مناسب برای اقامت میهمانان عزیز می‌باشد. ۲ آبگرم سردابه یا ساری داوا که خاصیت درمانی برای بیماران یرقان و بیماری زردی دارد و در نزدیکی شهرستان اردبیل می‌باشد. ۳ آبگرم برجلو و قینرجه در نیر۴ آب معدنی بیله درق۵ آبگرم خلخال۶  مجموع آبگرمهای مشکین شهر که شامل''' (قوتور سوئی، شابیل، قینرجه، ایلاندو، موئیل، ملک سویی، آق سو) می‌باشد. که مشهورترین آنها از نظر خواص درمانی قوتور سویی می‌باشد و در حدود ۳۰ کیلومتری مشکین شهر واقع است. و آبگرم قینرجه دارای اکانات رفاهی برای مسافرین و ساختمان و استخر جدید الاحداث با جوزی و سونا است. شهرستان مشکین شهر از نظر کردشگردی در استان حرف اول را می زند و همچنین دارای بهترین اب های گرم معدنی با خواص بالا و کیفیت بالا و همچنین امکانات بالای رفاهی را دارد

..

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





javahermarket



           
یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:, :: 9:46
مسعود

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لینکستان و آدرس artavil2.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 12493
تعداد مطالب : 5
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1